-
Опубліковано: 15 лютого 2025

Близько 12% українських айтівців (з-поміж 13 000 опитаних сайтом DOU) мають додаткову роботу — при цьому частка суттєво зросла у порівнянні з роком тому повідомляє ITC.ua.
Загалом 27% фахівців в IT мають сторонні від основної роботи проєкти, причому для 12% — це безпосередньо друга робота, для 11,7% — пет-проєкт, для 9% — IT-волонтерство чи менторство, а для 8,4% — робота не в IT. Примітно, що в порівнянні з роком тому, частка додаткової зайнятості зросла в усіх категоріях.
З цікавого: найактивніше шукають додаткову зайнятість саме досвідчені фахівці — 14% айтівців з досвідом 5+ років (в основному, спеціалісти рівня Senior, Head, Tech Lead та Architect) проти 9% з досвідом 2 роки й менше. Більш досвідчені фахівці так само частіше беруть на себе волонтерські проєкти для ЗСУ.
Найкраще поєднують кілька робіт дизайнери та фахівці з UI/UX (33% мають додаткову роботу), фахівці з безпеки (28%), DevOps, SRE та сисадміни (23-24%), тоді як QA, фахівці з менеджменту проєктів, HR та рекрутери, геймдизайнери, фахівці з продажів та розвитку бізнесу, фахівці підтримки та Customer Success і фахівці з фінансів дуже рідко працюють на додаткових проєктах (менш як 10%).
У категорії пет-проєктів, принаймні кожен п’ятий приносить айтівцям додатковий дохід: частка прибуткових пет-проєктів у Tech Lead та Architect сягає 40%, а у технічних фахівців найвищого рівня (CTO/Director/Head of R&D) — 46%. Водночас розробники та геймдизайнери, які теж часто мають власні проєкти, частіше займаються ними для душі — лише 15-17% отримують з них дохід.
8% айтівців присвячують час роботі та проєктам, не пов’язаним з ІТ (торік 7%). 5% в цьому випадку безпосередньо мають роботу зі стороннім спрямуванням — найчастіше фрилансери (12%), зайняті парт-тайм на основній роботі в ІТ (12%), ті, хто втратив роботу в ІТ (10%), а також початківці (14% серед тих, хто працює до року в ІТ) і нетехнічні фахівці (12% маркетологів та по 11% фахівців з продажів і Customer Success).